Tuesday 18 December 2012

Gelombang kesedaran dan perubahan rakyat terutama anak-anak muda di Dun Tioman kian mencemaskan Umno

Malam kesenian Islam malam kelmarin di Dataran Rakyat anjuran Lajnah Penerangan Pas di Dun Tioman telah berjaya menarik kehadiran ramai hadirin daripada pelbagai golongan. Program tersebut yang sepatutnya menampilkan penyanyi pendakwah Iwan bersama Leman Raja Lawak telah terpaksa diganti dengan gandingan Ali xpdc dengan Leman.

Di saat-saat terakhir Iwan telah terpaksa membatalkan persetujuan untuk membuat persembahan atas alasan beberapa masalah yang terpaksa beliau selesaikan terlebih dahulu.

Bagi pihak MTD Tioman, kita tiada masalah dengan penarikan diri Iwan walaupoun ia telah mencetuskan juga keadaan kelam-kabut di saat akhir. Apa yang jelas kita sangat memahami tindakan yang terpaksa dibuat oleh Iwan yang mungkin berada dalam keadaan tertekan.

Bagi MTD Tioman jika takdirnya Iwan mengambil tindakan menarik diri kerana tekanan-tekanan tetentu maka MTD Tioman sangat memahami dan tahu pihak-pihak yang kian resah dengan kebangkitan dan ksedaran pengundi Dun Tioman sejak kebelakangan ini.

Para pengundi di Dun Tioman terutama anak-anak muda kian memahami isu-isu yang membelit kehidupan mereka dan mereka pasti akan bertindak dalam PRU 13  nanti. Yang pasti Umno Rompin kian cemas dengan gelombang rakyat di Dun Tioman!

No comments:

Post a Comment